Blog

A BKK és szolgáltatói is támogatják a kerékpárosok biztonságos előzését népszerűsítő kampányt

Október 18-án a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában megrendezett sajtótájékoztatón jelentette be Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, hogy az augusztusban elindított másfél méteres előzési oldaltávolság kampányhoz idén ősszel a BKK, a BKV, valamint a VT-ARRIVA, jövő tavasszal pedig a MOL is csatlakozni fog. A kormánybiztos kiemelte, hogy a fő feladata minél több embert aktív életmódra bírni,

Ha már az arcomat adom ehhez a kampányhoz, elég hiteltelen lenne, ha én löknék valakit az árokba

A másfél méteres előzési oldaltávolság kampányhoz készült két rövidfilm Szabó Győző, Ganxsta Zolee és Harsányi Levente szereplésével. Zolee-t és Leventét a forgatások szüneteiben kérdeztük meg röviden, hogy mi a véleményük a kezdeményezésről. Harsányi Levente Miért vállaltad el a felkérést, hogy ebben a kampányban szerepelj? Egyrészt magam is biciklizem, másrészt közlekedőként elég sok mivoltomban jelenek meg, mint

Munkafüzet a biztonságos közlekedés érdekében

Rengeteg hozzászólás érkezett arra vonatkozóan, hogy miért nincs kötelező kerékpáros KRESZ oktatás, akár már az általános iskolában is. Nagy örömünkre szolgál bejelenteni a hírt, hogy ez az elképzelés hamarosan valósággá válik. A Közlekedő kisokos célja, hogy színes, életszerű példákon keresztül megalapozza gyerekek gyalogos és kerékpáros közlekedései ismereteit. Reményeink szerint az ebből megszerzett tudás felnőtté válásuk és

Te mit csinálsz, ha belemásznak az intim szférádba? És ha ezt autóval teszik?

Te hova ülnél egy moziban, ha minden szék szabad, kettőt kivéve? És beülnél a jacuzziban közvetlenül valaki mellé, ha egyébként az egész medence üres? A személyes terünk mindannyiunknak más, de mindannyian ügyelünk rá, hogy megőrizzük.. Ez az utakon sincs másképp. Eheti videós gyűjtésünk során az Amerikai Egyesült Államok kampányaiból szemezgettünk. Ami közös bennük, az a

Azé az út, aki kifizeti

Rengeteg üzenetet és kommentet kaptunk arra vonatkozóan, hogy a biciklis helye a bicikliúton van, az országút pedig az autóvezetőké, hiszen az autó tulajdonosa fizet útdíjat, be van építve az üzemanyagárba is útdíj fenntartás, a bringás ezzel szemben nem fizet semmit. A felvetést mi is körbejártuk, és megnéztük, hogy mi az igazság. Most akkor kinek a

A skótok lóvá tették a bringásokat

A következő hetekben sorra vesszük azokat az országokat, amelyek valamilyen formában már elkezdtek kampányolni a másfél méteres előzési oldaltávolság ügyéért. Olyan videókat gyűjtöttünk össze, amelyek többnyire valamilyen ötletes módon próbálják felhívni a figyelmet a biztonságosabb együtt közlekedésre. Az első alkalommal a Brit-szigeteken jártuk körbe a témát.   Írország A Road Safety Authority, vagyis az írországi

Miskolc már tartja a távolságot

Május 8-án megyei előzési oldaltávolság kampányba kezdett a Kerékpáros Miskolc Egyesület a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Balesetmegelőzési Bizottsággal összefogva. A helyi kampány – amiben több szakmai partner is szerepet vállal – célja, hogy felhívják a figyelmet a 1,5 m-es minimális előzési távolságra. A kampány része egy megyei roadshow, ahol öt városban látványos bemutatóval érzékeltetik, milyen mikor egy

Idén nem csak a versenyzőknek fontos a sárga trikó

Pontosan egy hét múlva, augusztus 14-én indul a 39. alkalommal megrendezésre kerülő magyar körverseny, a Tour de Hongrie. A 2018-ban kategóriát váltó és UCI 2.1-es besorsolást nyerő verseny nem akármilyen felületen hívja fel a biztonságos előzési oldaltávolságra a figyelmet. Az összetettben első helyen álló versenyzőnek járó sárga trikón kapott helyet az új, 1,5 m-es logó,

Egy kampány, ahol vállaltan a méret számít

Távolság, ami közelebb hoz címmel indít szemléletformáló kampányt az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A program célja, hogy felhívjuk az autóvezetők figyelmét a megfelelő előzési oldaltávolság biztosítására, amikor kerékpározók mellett haladnak el. Másfél méter lakott területen kívül, egy méter településen belül az ajánlott távolság, amit meg kell tartani, hogy a kerékpáros és az autós biztonságosan haladhasson