Mindent a kátyúkról
Dutch reach – a holland módszer ajtónyitáshoz
Ritka, de annál fájdalmasabb esemény az, amikor a bringás egy hirtelen autó hirtelen kinyíló ajtajának ütközik. Figyelmetlen utasok, rettegő bringások – ennek most vége: a "Dutch reach" mindenkinek könnyebbé teszi az életét. Bringával közlekedve | A...
„A közlekedés mindegyik szereplőjének szempontjából lenne mit fejlődni” – interjú a foodpandával
Másfél méter: Milyen jellemző kockázatos közlekedési helyzetekkel találkoznak a futárok a munkájuk során? Ezek változtak-e az elmúlt időszakban? foodpanda: Sajnos azt tapasztaljuk a mindennapokban, hogy a közlekedés mindegyik szereplőjének szempontjából lenne mit...
Mit mond a BKV a kerékpáros közlekedésről? – interjú
Másfél méter: Milyen jellemzően kockázatos, biciklisekkel kapcsolatos közlekedési helyzetekkel találkoznak a vezetők a munkájuk során? Ezeket hogyan igyekeznek elkerülni? BKV Zrt.: A forgalmi sávokban, illetve a buszsávban – esetenként szabálytalanul – közlekedő...
Groupama Tanpálya
A Groupama Tanpálya a másfél méteres oldaltávolság és a biztonságos közlekedés fontosságáról szóló tanfolyam helyszíne volt.
Interjú Berta Péterrel, a Reining Transport B.V. csoportvezetőjével
Másfél méter: Milyen jellemző kockázatos közlekedési helyzetekkel találkoznak a sofőrök a munkájuk során? Berta Péter: A legnagyobb veszélyforrás lakott területen belül alakul ki. Kijelölt, kiépített kerékpárút hiányában a kerékpáros sok esetben nincs tisztában azzal,...
Hajts, Pajtás! – Interjú Kürti Gáborral
A biztonságos kerékpáros közlekedés, a bringás futárok hétköznapjai és nehézségei, illetve a 1,5 méteres oldaltávolság kapcsán Kürti Gáborral, a Hajtás Pajtás nevű, lassan 30 éves budapesti biciklis futárszolgálat ügyvezetőjével beszélgettünk. Másfél méter: Mik a...
Új 1,5 méteres táblák Magyarországon
A Magyar Közút az alábbi helyszínekre helyez majd ki a 1,5 méteres távolság betartására emlékeztető táblákat: Sorszám Útszám Szelvényszám Oldal Mérnökség Darabszám Megye 1. 53 75+100 jobb Kiskunhalas 1 Bács-Kiskun 2. 53 78+850 bal Kiskunhalas 1 3. 5211 1+400...
Minden, amit a sisakviselésről tudni érdemes
A sisak viselése egyetlen esetben – lakott területen kívül, 40 km/óra sebesség felett – kötelező a KRESZ szerint, de minden esetben ajánlott. Sokan mégsem szeretik felvenni a fejvédőt, például mert kényelmetlennek érzik viselését, ami sokszor akár igaz is lehet – de...
Veszélyben a holttérben
Holttér | A nagy járműveknek - teherautó, busz, trolibusz, kamion stb. - mindig van holtterük, azaz olyan rész a jármű körül, amit a vezető sem az ablakon kinézve, sem pedig a tükörbe pillantva nem láthat. Régebbi járműveknél ez meglepően nagy terület, míg az újabb...